Sakk Csel Rejtvény 5 Betű

Sakk Csel Rejtvény 5 Betű

Speciális lépések és cselek

  1. Sáncolás (Rochade):
    • Egy speciális lépés a király és a bástya között.
    • A király két mezőt lép vízszintesen a bástya felé, a bástya pedig átugrik a király fölött és mellette helyezkedik el.
    • Feltételek: egyik bábu sem mozdult még, nincs bábu a király és a bástya között, és a király nem áll, illetve nem halad át sakkban.
  2. En passant (Szökő lépés):
    • Egy speciális gyalogütés.
    • Ha egy gyalog az első lépésével két mezőt előre lép és egy ellenséges gyalog mellett áll meg, az ellenséges gyalog azonnal üthet, mintha az ellenfél gyalog csak egy mezőt lépett volna.
    • Az ütést azonnal végre kell hajtani.
  3. Promóció:
    • Amikor egy gyalog eléri az ellenfél alapvonalát (8. sor), bármely más tisztté (kivéve király) átalakulhat, általában vezérré.
  4. Sakk (Check):
    • Amikor egy bábu olyan lépést tesz, amely közvetlenül fenyegeti az ellenfél királyát.
    • Az ellenfélnek azonnal lépést kell tennie a sakk elkerülésére (király elmozdítása, bábu közbeiktatása, fenyegető bábu leütése).
  5. Matt (Checkmate):
    • Amikor a király sakkban van és nincs mód a sakk elkerülésére.
    • A játék véget ér, az a játékos nyer, aki mattot adott.
  6. Patt (Stalemate):
    • Amikor az a játékos, akinek lépnie kellene, nem tud szabályos lépést tenni, és a király nincs sakkban.
    • A játék döntetlennel ér véget.